Functieomschrijving

Als Webanalist met expertise in Conversie Ratio Optimalisatie bij Neckermann speel je een cruciale rol in het verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens om het succes van onze digitale kanalen te meten en te vergroten. Je zult verantwoordelijk zijn voor dagelijkse rapportering, het opzetten van sales dashboards en het leveren van gedetailleerde maandrapporten.

Als Webanalist ben je verantwoordelijk voor het analyseren van het gebruikersgedrag op onze website en andere digitale kanalen.

Om je inzichten ter vertalen naar concrete optimalisatiestrategieën werk je nauw samen met cross-functionele teams, waaronder marketing, product management en merchandising marketeer.

Je gebruikt tools zoals Google Analytics, Power BI, … als analyse en reporting tools.

Je rapporteert en werkt nauw samen met de e-commerce manager om op basis van data driven analyses, inzichten of conclusies de prioriteit en onderbouw te bepalen van potentiële conversie ratio optimalisaties.

Verantwoordelijkheden:

  • Dagelijkse monitoring en rapportage van webanalyses om trends, kansen en uitdagingen te identificeren.
  • Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van sales dashboards om real-time inzicht te bieden in de prestaties.
  • Samenwerken met verschillende teams om relevante KPI's en meetpunten vast te stellen.
  • Opstellen van maandelijkse rapporten met gedetailleerde analyses, prestatie-indicatoren en aanbevelingen.
  • Uitvoeren van diepgaande analyses van gebruikersgedrag op onze digitale kanalen om kansen voor conversieoptimalisatie te identificeren.
  • Creëren van hypotheses en A/B-testplannen om verschillende varianten van pagina-elementen te testen en te optimaliseren.
  • Samenwerken met de e-commerce manager om de wijzigingen en optimalisaties te prioriteren en door te voeren op basis van testresultaten.
  • Monitoren van KPI's en het opstellen van rapporten om de voortgang van conversieoptimalisatie-inspanningen te communiceren aan belanghebbenden.
  • Identificeren van knelpunten in de customer journey en aanbevelingen doen om de algehele gebruikerservaring te verbeteren.
  • Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en best practices op het gebied van webanalyse en conversieoptimalisatie.

Jouw profiel

  • Bachelor- of masterdiploma in een relevant vakgebied.
  • Aantoonbare ervaring met webanalyse, bij voorkeur met tools zoals Google Analytics, Adobe Analytics, etc.
  • Uitstekende analytische vaardigheden en het vermogen om inzichten te vertalen naar actiegerichte conversieoptimalisatie-initiatieven.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en teamspeler met de capaciteit om samen te werken in een multidisciplinair team.
  • Resultaatgerichte mindset en oog voor detail.

Ons aanbod

  • Een contract van onbepaalde duur in een voltijdse tewerkstelling.
  • Een functie met veel autonomie waarin ondernemerschap sterk gemotiveerd wordt.
  • We ondersteunen jou in jouw verdere ontwikkeling en begeleiden jou in het volgen van de nodige opleidingen en trainingen.
  • Een open en informele werksfeer met korte communicatielijnen.
  • Hybride werken is deel van onze bedrijfscultuur, naast een grote autonomie kan je afwisselend thuis en op kantoor werken.
  • een marktconform salarispakket aangevuld met interessante extralegale voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, bonussysteem, mooie kortingen op je persoonlijke vakanties)
  • 20 vakantiedagen, aangevuld met 6 Happy Days

Compétences désirées

Analysis A/B testing CRO

A propos de Neckermann Belgium

De drijvende kracht achter Neckermann? Dat zijn zonder twijfel onze medewerkers. Zowel in de vakantiewinkels als op de hoofdzetel stellen onze gepassioneerde collega’s alles in het werk om onze klanten een deugddoende vakantie te bezorgen. Dankzij hun persoonlijke aanpak en expertise zorgen zij ervoor dat onze klanten met een gerust gevoel op vakantie kunnen vertrekken

Sinds kort is Neckermann Belgium een 100% Belgische reisonderneming en door de jaren heen is het bedrijf uitgegroeid tot een vaste waarde op de Belgische reismarkt. Dankzij het uitgebreid netwerk van 40 vakantiewinkels, de vakantielijn, onze website en onze social media zijn we altijd gemakkelijk bereikbaar voor onze klanten.