Indie group

Digital Performance Marketeer


We zoeken een Bullshitvrije Digitale Marketeer. Iemand die onze partners helpt om onderbouwde beslissingen te nemen. Eentje die het minder heeft voor buzzwoorden. Eentje die kickt op data.

Om vanuit die data opportuniteiten bij de klanten bloot te leggen. En die te vertalen naar een plan van aanpak of concrete next steps. De nieuwe Senior Digital marketeer bij Indie Group moet dus zeker initiatief en verantwoordelijkheid nemen. Bovendien werk je op onze grotere klanten.

Wat zal je dus doen?

  • Digital Marketing is jouw passie. Punt. Daar hoeft geen extra uitleg bij.
  • Met behulp van onze strategen vertrek je vanuit de doelstellingen van de klant om relevante en efficiënte digitale marketing strategieën uit te werken.
  • Leergierigheid en innovatie zijn je tweede en derde naam.
  • Door deze nieuwsgierigheid ben je als eerste op de hoogte van trends en nieuwe trends en nieuwe ontwikkelingen in het digitale landschap.
  • Je informeert de klant proactief over die nieuwigheden in de digitale wereld. Vergeet ook je collega's niet.
  • Je zet de klant centraal. De uitdagingen en doelstellingen van de klant hou je continu in het achterhoofd en krijgen de grootste zorg. Dit zet je ook over naar je collega's.
  • Je zet de klant centraal maar verwaarloost je collega’s niet. Je bent een echte teamplayer. Je werkt graag in een hecht team waarin iedereen elkaar verder naar het volgende niveau stuwt.
  • Je afkeer voor het overdreven gebruik van buzzwords bewijst je kritische ingesteldheid.
  • Met een kritische blik bekijk je ook data. Zo kom je tot waardevolle analyses van de prestaties van online campagnes of inspanningen.
  • Je kijkt verder dan je neus lang is. Zo zijn aanbevelingen en mogelijkheden formuleren, de strategie en bijhorende plannen aanpassen naargelang de resultaten een logisch gevolg.
  • Je monitort het budget van de campagnes en rapporteert de resultaten aan de klant met behulp van verschillende tools.
  • Als een kameleon ben je in staat je rapportage te presenteren op maat van de persoon/personen tegenover jou.
  • Je werkt nauw samen met onze klanten en hebt geen schrik om je bevindingen voor te stellen aan de bedrijfsleiders, marketing managers of andere contactpersonen.

Jarenlange ervaring, maar bullshit-vrij is de belangrijkste skill?

Inderdaad. Er worden genoeg boeken geschreven waar geen bedrijf of merk wat aan heeft. Zo zijn wij niet. We hopen dat je eerdere ervaring je los door de buzzwoorden leerden kijken. En dat je nu tot inzicht, strategie en actieplannen komt op basis van data. Maar wat verwachten we nog?

  • Diploma’s zijn een mooi papieren bewijs van je capaciteiten. Maar goesting telt ook. Je collega’s zijn bachelors in marketing, communicatie, digitale marketing of Masters in TEW, Marketing, Communicatie, … We nemen dus aan dat de ideale kandidaat ook uit één van die domeinen komt.
  • Je hebt +5 jaar werkervaring in online marketing: van campagnes opzetten en optimaliseren tot gebruikersgedrag en prestaties op een website analyseren.
  • Het is een meerwaarde als je één of meerdere certificeringen behaalde (Google, Meta, HubSpot, ...).
  • Je eerste ervaring in een brede waaier van digitale marketing domeinen heeft je duidelijk gemaakt waar jouw sweet spot ligt: SEO, SEA, Google Analytics, Google Tag Manager, Video, Usability, content marketing, Social Media, E-mailmarketing,… We horen graag waar je hart van sneller gaat kloppen.
  • Kennis van inbound marketing en marketing automation is een enorme plus. Daarom besef je dat vlotjes teksten uit je vingers persen een evidente skill is voor de moderne marketeer. Je kan dit sowieso in het Nederlands. Kan je daar nog Engels en Frans aan toevoegen, des te beter!
  • Het dondert niet in Keulen bij fancy marketingtermen als buyer persona en customer journey mapping.
  • Je bent communicatief sterk. Je doet het niet in je broek bij een presentatie.
  • Je kan je inleven in de doelstellingen en marktomgeving van de klant en deze vertalen naar een krachtige online marketingstrategie, onderbouwd met online marketing KPI’s.
  • Je detecteert commerciële opportuniteiten en je beschikt over commerciële vaardigheden.
  • Tijdens projecten lever je kwaliteit af en deadlines geven je geen angstzweet.

Ons aanbod

  • Werken binnen een succesvol en snelgroeiend digitaal bedrijf.
  • Uitdagende projecten waar je jouw tanden in kunt vastbijten.
  • Je wordt één van de spilfiguren in een jong en dynamisch team waar veel ruimte is voor eigen initiatief.
  • We geven je de kans om je talent verder te ontwikkelen. We zorgen voor een ruim opleidingsbudget en de nodige tijd om je vaardigheden en expertise aan te scherpen.
  • Welzijn van onze collega's is enorm belangrijk. Daarom zorgen wij voor een gezonde work-life balance en de nodige ontspanning.
  • Eenmaal per maand een teamlunch en elke week de mogelijkheid tot sporten over de middag (padel).
  • Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen.
  • Toffe collega’s, zodat je af en toe vergeet dat je aan het werk bent.
  • Een open cultuur, we staan altijd open voor jouw ideeën.
  • 40-uren werkweek en 12 adv-dagen, als je belooft dat je terugkomt.

You feel the Indie vibes? — Wij houden van spontaniteit. Dus … overtuig ons waarom jij in no time onmisbaar wordt in ons team! Als vaste collega, freelancer of stagiair? Iedereen met een big smile is van harte welkom!

Compétences désirées

Marketing SEO SEA Social media

A propos de Indie group

Indie Group — Hier klikt het tussen strategie, development & performance. Deze drie pijlers zijn voor ons de basis van elk digitaal traject. 

Ons team van marketing & technologie experten werken met een aanstekelijk enthousiasme het uitgetekende plan uit. Menselijk, transparant en met oog op een mooi groeiverhaal.