Belangrijkste taken |
|
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Benodigde vaardigheden |
|
||||||||
Gemiddeld maandsalaris |
|
Digital marketeers zijn marketingspecialisten met een brede expertise in inbound en outbound marketing. Ze hebben een minder specifieke focus dan SEO en SEA specialisten, maar gaan eerder op zoek naar de meeste efficiënte digitale marketingstrategie voor de gehele organisatie. Meestal is één van de doelstellingen het verhogen van de algemene awareness binnen de markt waarin de organisatie actief is.
Als marketeers hebben ze bredere verantwoordelijkheden dan SEO (inbound) of SEA (outbound) specialisten. Waar de SEO specialist bezig is met het verhogen van de zichtbaarheid van bepaalde artikels en content op de website, zal de digitale marketeer bijvoorbeeld eerder een videocampagne uitwerken waar tevreden klanten geïnterviewd worden.
Of waar de SEA specialist een betalende advertentiecampagne uitwerkt via Instagram ads, daar kan de digitale marketeer eerder een langetermijnplan uitwerken en een campagne samenstellen waar Tiktok influencers product reviews publiceren.
Digitale marketeers werken ook vaak e-mail marketing campagnes uit en tasten partnerships af met andere partners (bv. affiliate deals).